Czy warto ćwiczyć z hantlami?

Każdy z nas może ćwiczyć z hantlami

Hantle są ciężarkami mające uchwyt na dłoń, które służą nam do wykonywania gimnastycznych ćwiczeń. Chodzi o ćwiczenia, które w treningu codziennych mogą wykorzystywane być praktycznie przez wszystkich. Niezależny kompletnie jest wiek, płeć oraz kondycja fizyczna. Ćwiczenia z hantlami stanowić mogą trening samoistny, mogą także wspomagać z powodzeniem trenowanie innych dyscyplin, takowych jak jazda na rowerze, bieganie czy też pływanie. To głównie dlatego warto się zainteresować nimi.

Dlaczego warto?

Stosowanie hantli oznacza nic innego jak ćwiczenia z obciążeniem, czyli ćwiczenia, które są wykonywane z ciężarem dodatkowym. Mogą to być tak zwane wolne ciężary, takie jak właśnie nasze tytułowe hantle z www.marbo-sport.pl, sztangi, kettlebells, lub też treningi na maszynach specjalnych. Skuteczność tego rodzaju treningu polega głównie na możliwości dostosowania go do predyspozycji indywidualnych, możliwości oraz także oczekiwań trenującej osoby czy też założeniu progresu nieustannego w treningowym programie.

Tak zwane wolne ciężary jednak angażują do pracy znacznie więcej mięśni niż maszyny jakiekolwiek, na których sam tor ruchu jest wyznaczony. Niezależnie od tego, czy właśnie pracujemy z kettlebells czy też z hantali, musimy w sposób samodzielny kontrolować ruch, a do tego stabilizować swój tułów głębokimi mięśniami oraz także panować nad równowagą. Ćwiczy w rezultacie całe nasze ciała. Oczywiście pod warunkiem, że zachowamy prawidłową technikę wykonywania ćwiczeń poszczególnych. W innym przypadku o błędy nietrudno, drobne kontuzje i niestety brak efektów naszych działań.

Czym charakteryzują się hantle?

Hantle są tak naprawdę narzędziami wszechstronnymi, dzięki nim można wykonać pełen trening. Ich możliwości użycia są nieograniczone właściwie. Można ćwiczyć z nimi na przeróżne i rozmaite sposoby. Można wykonywać samo wyciskanie z przysiadu, wiosłowanie hantlami, pompki z przyciąganiem hantli, zakroki czy też przysiady z ciężarkami.

Są także dostępne ćwiczenia na naszą klatkę piersiową (wyciskanie w leżącej pozycji czy też rozpiętki w leżącej pozycji), barki (wykonywane na siedząco lub na stojąco), nogi, pośladki, a także brzuch. Do najpopularniejszych z całą pewnością należą ćwiczenia na ręce właśnie z wykorzystaniem hantli. Swoją przygodę z treningami rozpocznijmy od mniejszych obciążeń i z czasem zwiększajmy je. Warto wszystko sobie zaplanować z głową. W innym wypadku dosyć łatwo o nabawienie się kontuzji.

Sport zdjęcie senivpetro - pl.freepik.com